dijous, 15 d’abril del 2010

ESTRENEM EL BLOC AMB LA RECEPTA D'UN PASTÍS

JO: La meva família i jo hem decidit fer un bloc on explicarem les nostres "aventures al.lèrgiques"
LA MEVA MARE: És a dir, experiències viscudes que poden servir pels pares i pels nens que descobreixen per primer cop el món de les
al.lèrgies alimentàries. Un bloc senzill i divertit, amb receptes de cuina i altres cosetes, per ajudar, sobretot, a relativitzar aquest problema que en un primer moment pot semblar molt gran, però que després es viu amb tota naturalitat.
I us preguntareu:
Per què ara i no quan en Pau era més petit?
JO
: Jo perquè era petit i no
sabia escriure
LA MEVA MARE
: Nosaltres perquè bastanta feina teníem en aprendre a ser pares i a més, en aprendre a ser pares d'un nen al.lèrgic a moltíssims aliments, amb tots els ensurts que t'emportes al anar-ho descobrint.

EL MEU PARE:
Només volem explicar les nostres experiències i transmetre el missatge de que tot es pot superar amb valentia, imaginació i amb l'ajuda de tots els que t'estimen.

JO
: Ara us diré al que sóc al.lèrgic.

A:
La Proteïna de vaca (llet, carn de vedella, formatge, iogurt)
L'Ou cru (Fa poc que puc menjar OU BEN CUIT !! però cru ni tocar-lo !!!!!!!!)
Els Llegums (cigrons, mongetes, llenties, pèsols)
El Marisc i el Peix de roca
Els Cacauets
La Xocolata (Mantega de cacau, pasta de cacau)
La pell del préssec

i per tant tampoc puc menjar aliments que portin
sèrum de llet, i n'hi han molts. LLEGIU SEMPRE ELS INGREDIENTS!!!

I aquí va una recepta de pastís feta pel meu pare (el cuiner de casa, perquè la meva mare només fa cuina de supervivència):
PASTÍS O PA DE PESSIC AMB IOGURT DE SOIA
Aclariment: Nosaltres fem servir el iogurt de soia
NADOLÇ (aquest ens costa de trobar) o el SOJASUN (que el trobem al supermercat del Corte Inglés), perquè n'hem provat d'altres marques, que tot i que els ingredients en teoria me'ls puc menjar, em piquen a la gola...

INGREDIENTS
(Utilitzarem la terrina buida del iogurt per fer les dosis de l’oli, el sucre i la farina)
1 iogurt natural de soia
1 pell de llimona
50 grams de pinyons
un polsim de canyella (no és imprescindible)
4 ous / SI SOU AL.LÈRGICS AL OU podeu posar en comptes dels ous el suc de dues taronges
1 envàs del iogurt ple d’oli d’oliva
3 envasos del iogurt plens de sucre
3 envasos del iogurt plens de farina /SI SOU CELÍACS en comtes de farina poseu la mateixa quantitat de farina sense gluten Schär (Aquesta la trobem als supermercats Esclat o al Corte Inglés, doncs tenim una nebodeta al.lèrgica al gluten)
1 sobre de llevat en pols.
Per la recepta sense gluten podeu trobar informació aquí:
 
-->http://www.celiacos.com/2008/07/28/pan-sin-gluten-conoce-sus-levaduras
Escalfem el forn a 180º
Ratllem la pell de la llimona i la barregem amb el sucre, un polsim de canyella i el iogurt de soia. Sense deixar de remenar afegim els ous (o el suc de la taronja), afegim l’oli i finalment la farina amb el llevat remenat.
Mullem un recipient rodó amb oli i tirem una mica de farina per que no se'ns enganxi el pastís. Aboquem el contingut de la pasta dintre. Tirem pel damunt els pinyons i un polsim de sucre, baixem la temperatura del forn a 160º i ja podem posar el recipient dintre durant uns 40/50 minuts (depèn del forn)
JO: I ja us el podeu menjar.
LA MEVA MARE: Bé, abans deixeu-lo refredar!!

1 comentari: