dimecres, 9 de gener del 2013

TORTELL DE REIS SENSE LLET I FARCIT DE MASSAPÀ


JO: Aquest és el tortell que em vaig menjar per Reis. No porta llet i la mantega és vegetal. El que sí porta és ou perquè últimament en puc menjar si està ben cuit. Ara el meu pare us explica la recepta.

EL MEU PARE: Fa anys que volia provar de preparar un tortell de Reis però no m'atrevia. Per fi aquest any m'he decidit. La recepta la vaig treure del bloc Dit i Fet però amb algun canvi com ara la margarina vegetal.


LA MEVA MARE: Per cert, la margarina vegetal que feu servir per a la preparació de pastissos ha de ser 
NO HIDROGENADA, ja que la hidrogenada és perjudicial per a la salut i encara més si l'escalfem. Nosaltres utilitzem la margarina Munsterland i la trobem a Veritas

INGREDIENTS:

Per a la massa mare:
30g de llevat
125g de farina fluixa
l'aigua que agafi

Per al briox:
75g de margarina vegetal (no hidrogenada)
75g de sucre
5g de sal
1 culleradeta d'essència de vainilla
1 culleradeta de canyella
3 ous (temperatura ambient)
aigua amb anís en gra passat per la batedora
1/2 pell de llimona ratllada
400g de farina de força aproximadament. (La del Mercadona NO perquè "pot contenir" traces d'ou i llet)

Per al massapà: 
125g de pols d'atmetlla
125g de sucre de llusre
l'aigua que agafi

Per a la decoració:
taronja confitada

Per fer la massa mare, pastar en un bol la farina fluixa, el llevat i l'aigua fins que quedi tot lligat. Tapar amb un drap net i deixar reposar en un lloc calent fins que pugi i dobli la mida. A continuació, posar en un altre bol la margarina vegetal i el sucre i pastar bé, afegir la sal, la vainilla, la canyella en pols i la pell de llimona i pastar fins tenir una massa ben homogènia. Afegir-hi els ous un a un, l'aigua amb anís, la massa mare i la farina de força, i barrejar-ho fins a aconseguir una massa ben compacta i elàstica. Deixar reposar mentre es prepara el massapà. Per fer el massapà posar en un bol el sucre llustre, la pols d'ametlla i una mica d'aigua i remenar-ho. Estirar el massapà fins que quedi com un cordill gruixut. Tot seguit, estirar la massa del briox amb el rodet, posar-hi el cordill de massapà a sobre i embolicar-lo amb la massa, de manera que quedi una massa llarga i rodona farcida de massapà. Després, ajuntar una punta de la massa farcida amb l'altra i donar-li forma de tortell. Posar el tortell sobre la safata de forn, colocar-hi la fruita confitada per sobre. Tapar amb un drap net i deixar reposar perquè dobli el seu volum. Ruixar amb una mica d'aigua per evitar que s'assequi, posar-hi sucre humit amb aigua i coure al forn a 180 graus durant 30 minuts o el que calgui.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada